Zobacz podgałęzie

Starostwo Powiatowe w Pułtusku
WydziaÅ‚ Finansów

ul. Marii SkÅ‚odowskiej-Curie 11, 06-100 PuÅ‚tusk
tel. 23 306 71 26, 23 306 71 27, 23 306 71 28
e-mail: fn@powiatpultuski.pl

 

Dyrektor: Dorota Kalinowska
tel: 23 306 71 25
e-mail: d.kalinowska@powiatpultuski.pl

 

 

 

WydziaÅ‚ Finansów


 

WydziaÅ‚ Finansów prowadzi sprawy zwiÄ…zane z opracowywaniem projektu budżetu powiatu, budżetu i jego zmian, zapewnia obsÅ‚ugÄ™ finansowo - ksiÄ™gowÄ… Starostwa, nadzoruje prawidÅ‚owość prowadzenia gospodarki finansowej przez jednostki organizacyjne, sporzÄ…dza sprawozdania z realizacji zadaÅ„ budżetu powiatu oraz uczestniczy (w części dotyczÄ…cej budżetu) w opracowywaniu strategii rozwoju powiatu. Ewidencjonuje inwestycje zapisane w budżecie Starostwa jako jednostki budżetowej.

 

Do zadaÅ„ wydziaÅ‚u należy w szczególnoÅ›ci:

 

1. W zakresie planowania i realizacji budżetu powiatu:

a) Opracowanie projektu uchwaÅ‚y budżetowej Powiatu wraz z uzasadnieniem i materiaÅ‚ami informacyjnymi przy wspóÅ‚pracy z WydziaÅ‚ami Starostwa oraz Dyrektorami jednostek organizacyjnych Powiatu.

b) Opracowanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu wraz z objaśnieniami przyjętych wartości.

c) Weryfikacja zgodnoÅ›ci projektów planów finansowych powiatowych jednostek organizacyjnych z projektem uchwaÅ‚y budżetowej.

d) Opracowanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi.

e) Przygotowanie projektów uchwaÅ‚ Rady Powiatu oraz projektów uchwaÅ‚ ZarzÄ…du Powiatu w sprawie zmian uchwaÅ‚y budżetowej oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu.

f) Przygotowanie uchwał Zarządu Powiatu w sprawie udzielenia jednostkom budżetowym Powiatu upoważnień wynikających z uchwały budżetowej oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.

g) Przekazywanie podległym jednostkom organizacyjnym Powiatu informacji o:

- kwotach dochodów i wydatków budżetowych wynikajÄ…cych z projektu uchwaÅ‚y budżetowej,

- ostatecznych kwotach dochodów i wydatków, wynikajÄ…cych z uchwaÅ‚y budżetowej,

- zmianach tych kwot, wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu.

h) Opracowanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu z I póÅ‚rocze roku budżetowego - w szczególnoÅ›ci okreÅ›lonej w uchwale Rady Powiatu.

i) Opracowanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu, zawierajÄ…cego zestawienia dochodów i wydatków w szczegóÅ‚owoÅ›ci nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.

2. W zakresie obsługi finansowo-księgowej:

a) Obsługa finansowo-księgowa budżetu powiatu - księgowanie operacji finansowych w ujęciu syntetycznym i analitycznym.

b) Przekazywanie Å›rodków finansowych na realizacjÄ™ zadaÅ„ dla poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz analiza ich wykorzystania.

c) Terminowe przekazywanie dochodów zwiÄ…zanych z realizacjÄ… zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej do Budżetu PaÅ„stwa.

d) Sprawdzanie i analiza sprawozdań budżetowych i finansowych składanych przez jednostki organizacyjne powiatu.

e) SporzÄ…dzanie zbiorczych sprawozdaÅ„ budżetowych i finansowych oraz przekazywanie ich wÅ‚aÅ›ciwym odbiorcom - Mazowieckiemu UrzÄ™dowi Wojewódzkiemu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

f) ObsÅ‚uga finansowo-ksiÄ™gowa dochodów i wydatków Starostwa jako jednostki budżetowej, w tym:

- sprawdzanie i dekretowanie dokumentów ksiÄ™gowych,

- obsługa finansowa płatności,

- księgowanie operacji gospodarczych w ujęciu syntetycznym i analitycznym,

- ewidencja zaangażowania wydatków budżetowych.

g) Prowadzenie wyodrÄ™bnionej ewidencji ksiÄ™gowej operacji finansowych w ujÄ™ciu syntetycznym i analitycznym w ramach realizowanych projektów finansowanych z udziaÅ‚em Å›rodków pochodzÄ…cych z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ…cych zwrotowi Å›rodków z pomocy udzielanej przez paÅ„stwa czÅ‚onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu.

h) ObsÅ‚uga finansowo-ksiÄ™gowa zadaÅ„ pozabudżetowych wykonywanych przez Powiat z zakresu sum na zlecenie, ZakÅ‚adowego Funduszu ÅšwiadczeÅ„ Socjalnych, PaÅ„stwowego Funduszu Rehabilitacji Osób NiepeÅ‚nosprawnych.

i) Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej z wykonania budżetu Powiatu oraz z wykonania planu finansowego Starostwa, w tym:

- bilansu z wykonania budżetu Powiatu,

- bilansu Starostwa oraz Å‚Ä…cznego bilansu obejmujÄ…cego dane wynikajÄ…ce z bilansów powiatowych jednostek budżetowych,

- rachunku zysków i strat Starostwa oraz Å‚Ä…cznego rachunku zysków i strat obejmujÄ…cego dane wynikajÄ…ce z rachunków zysków i strat powiatowych jednostek budżetowych,

- zestawienia zmian w funduszu Starostwa oraz Å‚Ä…cznego zestawienia zmian w funduszu obejmujÄ…cego dane wynikajÄ…ce z zestawieÅ„ zmian w funduszu powiatowych jednostek budżetowych,

- skonsolidowanego bilansu,

- okresowych sprawozdaÅ„ budżetowych z wykonania planu dochodów zwiÄ…zanych z realizacjÄ… zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej oraz innych zadaÅ„ zleconych jednostkom samorzÄ…du terytorialnego,

- okresowych sprawozdaÅ„ z wykonania planu dochodów budżetowych samorzÄ…dowej jednostki budżetowej/jednostki samorzÄ…du terytorialnego,

- okresowych sprawozdaÅ„ z wykonania planu wydatków budżetowych samorzÄ…dowej jednostki budżetowej/jednostki samorzÄ…du terytorialnego,

- okresowych sprawozdaÅ„ z wykonania planu wydatków samorzÄ…dowej jednostki budżetowej/jednostki samorzÄ…du terytorialnego, które nie wygasÅ‚y z upÅ‚ywem roku kalendarzowego,

- okresowych sprawozdań o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego,

- okresowych sprawozdań o dochodach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego,

- sprawozdania o stanie Å›rodków na rachunkach bankowych jednostki samorzÄ…du terytorialnego,

- okresowych sprawozdaÅ„ o stanie zobowiÄ…zaÅ„ wedÅ‚ug tytuÅ‚ów dÅ‚użnych oraz potrÄ…ceÅ„ i gwarancji,

- sprawozdania uzupeÅ‚niajÄ…cego o stanie zobowiÄ…zaÅ„ wedÅ‚ug tytuÅ‚ów dÅ‚użnych,

- okresowych sprawozdaÅ„ o stanie należnoÅ›ci oraz wybranych aktywów finansowych,

- sprawozdania uzupeÅ‚niajÄ…cego o stanie należnoÅ›ci z tytuÅ‚u papierów wartoÅ›ciowych,

- okresowych sprawozdań o stanie zobowiązań oraz należności skarbu państwa z tytułu wykonywania przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań zleconych.

j) WspóÅ‚uczestniczenie w windykacji należnoÅ›ci budżetowych Starostwa.

k) Rozliczanie i przekazywanie do UrzÄ™du Skarbowego podatku od towarów i usÅ‚ug (VAT).

l) WspóÅ‚dziaÅ‚anie z bankami, organami skarbowymi i innymi urzÄ™dami w sprawach merytorycznie zwiÄ…zanych z zadaniami wydziaÅ‚u.

m) Opracowywanie projektów przepisów wewnÄ™trznych dotyczÄ…cych spraw finansowych.

n) WspóÅ‚uczestniczenie w przygotowaniu zasad przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji.

o) Prowadzenie kontroli finansowej ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem:

- kontroli dokonywania wydatków w granicach kwot okreÅ›lonych w planie finansowym,

- kontroli zadań zleconych,

- kontroli rozliczania udzielonych dotacji,

- dokonywania wstÄ™pnej kontroli zgodnoÅ›ci operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kontroli kompletnoÅ›ci i rzetelnoÅ›ci dokumentów dotyczÄ…cych operacji gospodarczych i finansowych.

p) Opracowanie materiaÅ‚ów w zakresie kompleksowego programowania i ustalania strategii rozwoju powiatu w części dotyczÄ…cej budżetu powiatu.

 

Informacje o dokumencie:
  • InformacjÄ™ wprowawdziÅ‚(a) do BIP: Grzegorz Rzepkowski
  • Data udostÄ™pnienia w BIP: 2003-06-30 10:17:23
  • Informacja zaktualizowana przez: Rzepkowski Grzegorz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-10-25 15:29:43
  • Liczba odsÅ‚on: 18339
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 10387471]

przewiń do góry