Nr sprawy: DPS-ZP/012/PN1/2012

                                                                                                          Ołdaki, dnia 06.02.2012r.

OGŁOSZENIE O ROZPOCZĘCIU POSTĘPOWANIA

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

ZAMAWIAJĄCY:

Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach

Ołdaki 7

06 – 126 Gzy

Tel / fax: 236913017, 236913018

e-mail: dpsoldaki@list.pl

NIP 568-10-37-796

REGON: 000294579

Miejsce i termin publikacji ogłoszenia o przetargu:

- Biuletyn Zamówień Publicznych (przekazano do publikacji dnia 06.02.2012r. Nr 34710-2012 )

- Strona internetowa na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia – WWW.bip.powiatpultuski.pl

- Miejsce publicznie dostępne w siedzibie Zamawiającego – tablica ogłoszeń, Ołdaki 7, 06 – 126 Gzy

Przedmiotem zamówienia jest „Dostawa artykułów spożywczych i mleczarskich do Domu Pomocy  Społecznej w Ołdakach”, Ołdaki 7, 06 – 126 Gzy transportem Wykonawcy i na jego koszt  raz w tygodniu, tj. we wtorek w godzinach od 07.00 do 11.00, w okresie od dnia zawarcia umowy jednak nie wcześniej niż od dnia 06 marca 2012r. do czasu wyczerpania wartości umowy jednak nie później niż do dnia 28 lutego 2013r. według asortymentu w ilościach określonych w załączonym Formularzu ofertowym, stanowiącym integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w dalszej części zwanej SIWZ) lub innych produktów równoważnych w zakresie asortymentu określonego w formularzu ofertowym. Dla produktów mleczarskich dostawy, w szczególności mleka mogą odbywać się 2 razy w tygodniu, tj. wtorek, czwartek.

2. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania tzw. ciągu chłodniczego tj. przechowywania i transportu produktów mleczarskich w urządzeniach chłodniczych spełniających warunki techniczne przewidziane w Polskiej Normie.

3. Dostarczony towar całego przedmiotu zamówienia musi być I gatunku, świeży, odpowiedniej jakości, posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania (worki foliowe czyste, nieuszkodzone), mający odpowiedni termin ważności do spożycia podany na opakowaniu.

a) oferowane wszystkie artykuły spożywcze muszą spełniać wymogi aktów normatywnych obowiązujących w Unii Europejskiej, a w szczególności obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej wymogi ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia z dnia 11.05.2001r. (Dz. U.. Nr 63, poz. 634 z późn. zm.) oraz wymogi ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia.

b)      iż oferowane przez Niego wszystkie artykuły spożywcze spełniają wymogi rozporządzenia nr 852/2004 art. Nr 5 (Dz. U. UE z dnia 23.04.2004r.) w sprawie higieny środków spożywczych dot.: wdrażania w zakładzie, hurtowni Systemu Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli HACCP.

c)  Okres minimalnej trwałości dla spożywczych i mleczarskich do spożycia podany w sposób widoczny na opakowaniu co najmniej 7 dni w dniu dostarczenia asortymentu.

d) Wraz z każdorazowym dostarczeniem produktów mleczarskich wykonawca ma obowiązek dostarczenia Handlowego Dokumentu Identyfikacyjnego.

4. Dostawy realizowane będą  raz w tygodniu, tj. we wtorek, natomiast dostawy produktów mleczarskich odbywać się będą raz lub dwa razy w tygodniu , tj. wtorek i czwartek od godz. 700 do godz. 1100.

5. Termin realizacji zamówienia – wymagany termin w ciągu 24 godzin od chwili przyjęcia zamówienia.

6. Wykonawca otrzyma zapotrzebowanie faksem na rodzaj i ilość artykułów niezbędnych dla Domu od upoważnionych pracowników Zamawiającego.

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości towaru niż jest określona w ofercie. W takim wypadku Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego roszczenia odszkodowawcze z tytułu zmniejszenia zamówienia.

8. W przypadku wystąpienia istotnych zmian powodujących, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym czego nie można było wcześniej przewidzieć, Zamawiający może unieważnić przetarg bez prawa Wykonawcy do żądania odszkodowania.

Dodatkowy opis przedmiotu zamówienia artykułów mleczarskich :

a/ ser topiony – należy rozumieć pod tą nazwą sery topione o nazwie sera naturalnego, z którego zostały wyprodukowane, np. ser topiony ementalski, ser topiony edamski, ser topiony tylżycki, ser topiony gouda; oraz sery topione o dowolnej nazwie wyprodukowane z różnych asortymentów sera naturalnego. W zależności od zawartości tłuszczu. Zamawiający dopuszcza jedynie sery topione tłuste o zawartości tłuszczu w suchej masie ok. 40%, w pierwszej klasie jakości. Nie dopuszcza się serów topionych z dodatkami warzywnymi lub przyprawami, oraz serów wyprodukowanych na bazie sera naturalnego wędzonego. Opakowania: bezpośrednie powinno być nieuszkodzone i wykonane z następujących materiałów: folia aluminiowa lakierowana i/lub folia z tworzyw sztucznych barwne lub bezbarwne. Gramatura jednostkowa: 100 g. Barwa i konsystencja: jednolita, dopuszcza się nieliczne cząstki niestopione pochodzenia surowcowego, konsystencja smarowna. Smak i zapach: charakterystyczny dla odpowiedniego sera naturalnego z którego wyprodukowano ser topiony.

b/ śmietana o zawartości tłuszczu 30 %. Śmietana w opakowaniach jednostkowych  500 ml w I klasie jakości. Opakowania właściwe do pakowania produktów spożywczych zgodnie z wymaganiami. określonymi w odrębnych przepisach odnoszących się do materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością

c/ twaróg kwasowy, półtłusty, krajanka o zawartości tłuszczu w suchej masie15 ± 2%. Powinien charakteryzować się smakiem i zapachem czystym, łagodnym, lekko kwaśnym o posmaku pasteryzacji. Struktura i konsystencja jednolita, zwarta, bez grudek, lekko luźna. Barwa biała do lekko kremowej, jednolita w całej masie. Twaróg półtłusty w I klasie jakości. Ser twarogowy kwasowy, krajanka powinien być pakowany w papier pergaminowy lub folię z tworzyw sztucznych lub aluminiową laminowaną o gramaturze jednostkowej około 1 kg, dopuszczoną przez kompetentne jednostki resortu zdrowia do pakowania twarogu.

d/ ser twardy – sery podpuszczkowe dojrzewające wyrabiane z mleka pasteryzowanego: i/lub ser typu edamski, i/lub ser typu gouda, i/lub ser typu salami, i/lub ser typu tylżycki, i/lub ser typu warmiński, i/lub ser typu mazurski. Sery twarde w I klasie jakości, sery tłuste o zawartości tłuszczu w suchej masie 40% o gramaturze jednostkowej 1-5 kg. Sery przed oddaniem do obrotu powinny wykazywać cechy dojrzałego produktu określone dla poszczególnych serów zgodnie z PN- 68A-86230. Opakowania bezpośrednie i powłoki dopuszczone do pakowania artykułów żywnościowych: powłoka z parafiny lub tworzyw sztucznych, folia aluminiowa lub laminat z folii aluminiowej, papier pergaminowy, papier pakowy, pudełka.

e/ masło śmietankowe - otrzymywane z mleka krowiego, a właściwie z nieukwaszonej śmietany bez domieszek tłuszczów roślinnych, zawierające min. 74% tłuszczu o kolorze białym lub kremowym (żółtawym), jednolita w całej masie. Opakowania właściwe do pakowania produktów spożywczych zgodnie z wymaganiami. określonymi w odrębnych przepisach odnoszących się do materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością o gramaturze jednostkowej około 200 g.

f/ mleko płynna wydzielina gruczołów mlecznych. Pitny pełnowartościowy produkt w postaci samego płynu o najwyższej jakości, wyprodukowane wg dozwolonych zabiegów technicznych określonych w przepisach Polskiej Normy (PN-A-86001/199 i PN-A-86003/1999) oraz w Dyrektywie Unii Europejskiej (92/46/EEC), zawierający wszystkie, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania człowieka składniki odżywcze, o zawartości tłuszczu 3,2%, pakowane w kartonie o dłuższym terminie przydatności do spożycia o gramaturze jednostkowej nie mniejszej niż 1 l.

2. Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwot określonych w art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych.

3. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

4. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający wymogi art. 22 ust. 1, nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759) oraz warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Opis sposobu dokonania oceny spełniania tych warunków – według formuły „spełnia – nie spełnia”.

6. Dodatkowe informacje:

W sprawach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia:

Anna Rogólska, tel. 236913058, (pn. – pt. w godzinach od 9:00 do 14:00)

w sprawach formalnych związanych z procedurą postępowania:

Katarzyna Kaczmarczyk, tel. 236913058, (pn. – pt. w godzinach od 9:00 do 14:00).

7. Termin wykonania dostawy: max. do 28.02.2013r.

8. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

a)      posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

b)      posiadania wiedzy i doświadczenia;

c)      dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia;

d)      sytuacji ekonomicznej i finansowej.

9. Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia: - „Oferty” załącznik nr 1 do SIWZ, - Formularza oferty” – załącznik nr 2 do SIWZ.

10.  Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, zaakceptowany wzór umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ oraz oświadczenia o zdolności ekonomicznej i finansowej, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.

11.  W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez wykonawcę):

a)      oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3 do SIWZ;

b)      aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

c)      aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

d)      aktualnego zaświadczenia oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

12.  W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p. z. p., Zamawiający żąda (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) oświadczenia o sytuacji ekonomicznej i finansowej – załącznik nr 5 do SIWZ;

13.  Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p., polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 11.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., polega na zdolności finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p., wymaga przedłożenia informacji, o której mowa w ust. 12, dotyczącej tych podmiotów.

14.  Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 11:

1)      pkt 3-5 – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a)      nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

b)     nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c)      nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

15.  Dokumenty o których mowa w ust. 14 pkt. 1 lit.. a, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 14 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

16.  Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których jest mowa w ust. 14, zastępuje je się dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 16 stosuje się odpowiednio. Co do terminów ich wystawienia stosuje się zasady opisane powyżej.

17.  W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

18.  W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, wymóg złożenia dokumentów oraz oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczy każdego z podmiotów z zastrzeżeniem treści ust.25

19.  Wykonawcy wyrażą zgodę na otrzymanie należności w ciągu minimum 30 dni od daty otrzymania faktury VAT przez zamawiającego.

20.  Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

21.  W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

22.  W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełniania i dokumentowania warunków o których mowa w ust. 8 pkt 2, 3 i 4. Pozostałe warunki każdy z wykonawców musi spełniać i udokumentować samodzielnie.

23.  Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

24.  Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p. zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.

25.  Miejscem składania ofert jest w siedziba zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach, Ołdaki 7, 06 – 126 Gzy, sekretariat.

26.  Terminem składania ofert jest dzień: 14.02.2012r. godzina 10:30.

27.  Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: kryterium cena – waga 100 %.

28.  Zamawiający odstępuje od wniesienia wadium.

29.  Termin związania ofertą – 30 dni.

30.  Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia będzie dostępna na stronie internetowej WWW.bip.powiatpultuski.pl oraz w siedzibie Zamawiającego: Ołdaki 7, 06 – 126 Gzy, Administracja pokój nr 3 (pn. – pt. godz. 7 – 13).

31.  Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

32.  Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

33.  Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej do wyboru najkorzystniejszej oferty.

34.  Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego.

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach

Andrzej Wydra

Dokumenty do pobrania:

- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia-pobierz

- załącznik nr 1                                       -pobierz

- załącznik nr2                                        - pobierz

- załącznik nr 3                                       - pobierz

- załącznik nr 4                                       -pobierz

- załącznik nr 5                                       - pobierz

Sporządził: Katarzyna Kaczmarczyk

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Golba Dorota
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Golba Dorota
  • Data ostatniej aktualizacji: 2012-02-06 11:23:35
  • Liczba odsłon: 531
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 9906370]

przewiń do góry