DPS-ZP/104/PN1/2012                                30.05.2012 r.

RPO/00026/097/7.3

 

 

Wysoki standard życia- poprawa jakości infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach” 

Zamawiający:

Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach

Ołdaki 7

06 – 126 Gzy

      NIP: 568 – 10 – 37 – 796; REGON: 000294579

Telefon / faks: 0236913017, 0236913018

e – mail: dpsoldaki@list.pl

Miejsce i termin publikacji ogłoszenia o przetargu:

-Biuletyn Zamówień Publicznych (przekazano do publikacji dnia 30.05.2012 r. Nr180320-2012

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Pzp. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.), zwanej w dalszej części specyfikacji istotnych warunków zamówienia w skrócie „p.z.p." oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.

Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, ze zm.), jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.

Miejsce  ogłoszenia o przetargu:

1.    Biuletyn Zamówień Publicznych

2.    Strona internetowa Zamawiającego – www.bip.powiatpultuski.pl

3.    Miejsce publicznie dostępne w siedzibie Zamawiającego – tablica  ogłoszeń, 

     Ołdaki 7, 06- 126 Gzy

1.                                                                        I. Przepisy prawne regulujące podstawę wykonywania zamówienia:

1) ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,

2) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,

3) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych,

5) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

II.Opis przedmiotu zamówienia.

1) Przedmiotem zamówienia są roboty remontowe i budowa podjazdów dla niepełnosprawnych w budynkach będących w trwałym zarządzie Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach tj.

a) w budynku głównym DPS-remont części sanitarno-higienicznej, remont łazienek w pokojach- 8 szt., remont sal nr 11, 12, 13, 15,33,38, stołówki i dużej Sali, remont ramp zewnętrznych i budowa pochylni dla niepełnosprawnych, remont pokrycia dachowego i przemurowanie kominów ponad dachem oraz remont elewacji

b) w budynku dla osób przewlekle chorych( Rodzince)- wymiana stolarki okiennej, remont dachu i elewacji,

c)  w budynku kotłowni- remont elewacji, dachu ,wywiezienie ziemi i gruzu

2) Udzielenie gwarancji jakości /rękojmi za wady na okres 60 miesięcy.

3)W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie prac remontowych wg opracowanego projektu zgodnie  z przedmiarem robót.

Zamawiający rekomenduje dokonanie wizji budynku przed przystąpieniem do przygotowania oferty. Wizja zostanie dokonana na koszt własny Wykonawcy.

Termin dokonania wizji ustala się po uzgodnieniu  telefonicznym  z przedstawicielem Zamawiającego.

III. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

IV Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych

 V Wspólny Słownik Zamówień (CPV) :

45261000-4 roboty budowlane w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262500-6- betonowanie

45262500-6- roboty murowe

45320000-6- izolacje

45260000-7- pokrycie dachu

45421000-4- stolarka okienna i drzwiowa

45430000-0-  posadzki

45442100-8 – roboty malarskie

45111200-0 - roboty rozbiórkowe i przygotowawcze

45262300-4- przygotowanie terenu pod budowę, zbrojenie i roboty ziemne

45261900-3 – naprawa i konserwacja dachów

45453000-7- roboty remontowe i renowacyjne

      45215213-3- roboty budowlane w zakresie domów opieki

.

VI Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30.08.2013 r. z odbiorem przedmiotu zamówienia.

VII. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa  nakładają obowiązek ich posiadania;

2)   Posiadania wiedzy i doświadczenia,

3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wraz z osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2.    Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

3.    W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

4.    W przypadku udziału w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie, Zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełniania i dokumentowania warunków o których mowa w ust. 1 pkt 2 ,3 i 4. Pozostałe warunki każdy z Wykonawców musi spełnić i udokumentować samodzielnie.

5.    Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

6.    Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p. zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.

7.    Wykonawcy wyrażą zgodę na otrzymanie należności w ciągu minimum 30 dni od daty otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego

VIII 1.Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia ściśle wg wzoru druku załączonego przez Zamawiającego: - „Oferty wraz z kosztorysem ofertowym”; - “Potencjał kadrowy” – załącznik nr 3 do Oferty - “Wykaz wykonanych robót” – załącznik nr 4 do Oferty.

2.                  Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia: - oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 p.z.p. – załącznik nr 1 do Oferty, oświadczenie z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p. - załącznik nr 2 do Oferty,  -  zaakceptowanego wzoru umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do oferty.

3.                  W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę):

1)           oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 2;

2)           aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy ( załącznik nr 6 – dot. tylko osób fizycznych).

4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej na każdej stronie zawierającej treść za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę):

1) wykazu wykonanych co najmniej dwóch robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że  roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku oferty złożonej przez podmioty występujące wspólnie, Zamawiający dopuszcza spełnienie tego wymogu przez wszystkie podmioty łącznie. Przez dwie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia należy rozumieć roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż  300 tys. złotych zrealizowane w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia.

2) wykazu min. 1 osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, informacją o podstawie do dysponowania tą osobą tj.: osoba wskazana na kierownika budowy winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności budowlanej oraz co najmniej 2 – letnią praktykę zawodową na budowie .

5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p., polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 3.

pkt 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

7. Dokument, o którym mowa w ust. 6 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których jest mowa w ust. 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio. Co do terminów ich wystawienia stosuje się zasady opisane powyżej.

9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

10. W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, wymóg złożenia dokumentów oraz oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczy każdego z podmiotów z zastrzeżeniem treści  § 5 ust. 4.

11. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia - nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołaczonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadcz musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.

IX.W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.

a) Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

b)  Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:

w sprawach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia:

Marcin Majewski, tel.(23) 691 30 58 (pn.–pt. w godzinach od 9:00 do 14:00)

      e-mail: dpsoldaki@list.pl

W sprawach formalnych związanych z procedurą postępowania:

Katarzyna Kaczmarczyk tel.(23) 691 3017 , (pn.–pt. w godzinach od 9:00 do 14:00)

      e-mail:  dpsoldaki@list.pl

X. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 17.000 złotych płatnego przelewem na rachunek „ Wysoki standard życia- poprawa jakości infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach- wadium dotyczące przetargu na remonty budynków”

44 8213 0008 2001 0012 7361 0010

XI. Miejscem składania ofert jest Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach, Ołdaki 7, 06- 126 Gzy,sekretariat;

XII .Terminem składania ofert jest dzień 14.06.2012r. godzina 10:30.

XIII. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: kryterium cena- waga 100%

XIV Termin związania ofertą - 30 dni

XV Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia będzie dostępna  na stronie internetowej WWW.bip.powiatpultuski.pl oraz w siedzibie zamawiającego: Ołdaki 7, 06-126 Gzy, Administracja pokój nr 3(pn.-pt. godz. 7-13)

XVI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XVII. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

XVIII Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej do wyboru najkorzystniejszej oferty.

XIX. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego.

                                      Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach

                                                             Andrzej Wydra

 

 

   Dokumenty do pobrania:

 

   SIWZ- pobierz

   kosztorys ofertowy-pobierz

załącznik nr 1           -pobierz

  załącznik nr2          -pobierz

załącznik nr 3           -pobierz

załącznik nr4            - pobierz

załącznik nr 5-projekt umowy-pobierz

harmonogram rzeczowy- pobierz

Załączniki techniczne:

przedmiar robót-pobierz

opis techniczny budynku- pobierz

specyfikacja wykonania i odbioru robót architektura i konstrukcja- pobierz

specyfikacja wykonania i odbioru robót wewnętrzne instalacje sanitarne-pobierz

projekt podjazdu- pobierz

Załączniki techniczne zostały zaktualizowane w marcu 2012 r.

 

Sporządził: Katarzyna Kaczmarczyk

 

________________________________________________________________________________________

Nr sprawy: DPS-ZP/104/PN1/2012                                                         Ołdaki, 12.06.2012 r.

RPO/00026/097/7.3

 

Uczestnicy postepowania przetargowego:

 

Dotyczy: postepowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego - "Wysoki standard życia- poprawa jakości infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach"

                             Wyjaśnienie związane z treścią SIWZ

Działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2010 r.Nr 113. poz. 759 ze zm.)w związku z zapytaniem Wykonawcy do treści SIWZ  dotyczących 8 SIWZ wyjaśniam, że:

zapis, który jest w § 8 SIWZ dotyczy jedynie sposobu zapłaty wadium w przypadku wpłaty pieniężnej, nie wyłącza innych form wnoszenia wadium okreslonych w art. 45 ustawy PZP (Dz. U.  z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm) tj. tym samym Zamawiający wskazuje inne formy wnoszenia wadium czyli:

a) poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

3) gwarancje bankowe,

4) gwarancje ubezpieczeniowe,

5) poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275, z 2008 r., Nr 116, poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

                                            Dyrektor Domu Pomocy Społecznej

                                                Andrzej Wydra

 

Projekt pn.”Wysoki standard życia- poprawa jakości infrastruktury Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach”współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VII „Tworzenie i poprawa warunków dla rozwoju kapitału ludzkiego”

Działania 7.3 „Infrastruktura służąca Pomocy Społecznej” Regionalnego Programu Operacyjnego województwa mazowieckiego 2007- 2013

 

 

 

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 10486600]

przewiń do góry