DPS-ZP/028/2014 r.                                                                            Ołdaki,17.02.2014 r.

Gzy: Dostawa artykułów mleczarskich i spożywczych do Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach
Numer ogłoszenia: 31457 - 2014; data zamieszczenia: 17.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach , 06-126 Gzy, woj. mazowieckie, tel. 0-23 6913017, faks 0-23 6913017.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa powiatowa jednostka organizacyjna.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa artykułów mleczarskich i spożywczych do Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

    II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Dostawa artykułów spożywczych i mleczarskich do Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach, Ołdaki 7, 06 - 126 Gzy transportem Wykonawcy i na jego koszt raz w tygodniu, tj. we wtorek w godzinach od 07.00 do 11.00, w okresie od dnia zawarcia umowy jednak nie wcześniej niż od dnia 05 marca 2014r. do czasu wyczerpania wartości umowy jednak nie później niż do dnia 04 marca 2015r. według asortymentu w ilościach określonych w załączonym Formularzu cenowym, stanowiącym integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w dalszej części zwanej SIWZ) lub innych produktów równoważnych w zakresie asortymentu określonego w formularzu ofertowym. Dla produktów mleczarskich dostawy, w szczególności mleka mogą odbywać się 2 razy w tygodniu, tj. wtorek, czwartek. 2. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania tzw. ciągu chłodniczego tj. przechowywania i transportu produktów mleczarskich w urządzeniach chłodniczych spełniających warunki techniczne przewidziane w Polskiej Normie. 3. Dostarczony towar całego przedmiotu zamówienia musi być I gatunku, świeży, odpowiedniej jakości, posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania (worki foliowe czyste, nieuszkodzone), mający odpowiedni termin ważności do spożycia podany na opakowaniu. a) oferowane wszystkie artykuły spożywcze muszą spełniać wymogi aktów normatywnych obowiązujących w Unii Europejskiej, a w szczególności obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej wymogi ustawy dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia (Dz. U.z 2005 r. Nr 31, poz. 265, z późn. zm.) oraz wymogi ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia.(Dz. U. z 2010 r. nr 136 poz. 914, z późn.zm.) b) iż oferowane przez Niego wszystkie artykuły spożywcze spełniają wymogi rozporządzenia nr 852/2004 art. Nr 5 (Dz. U. UE z dnia 23.04.2004r.) w sprawie higieny środków spożywczych dot.: wdrażania w zakładzie, hurtowni Systemu Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli HACCP. c) Okres minimalnej trwałości dla spożywczych i mleczarskich do spożycia podany w sposób widoczny na opakowaniu co najmniej 7 dni w dniu dostarczenia asortymentu. d) Wraz z każdorazowym dostarczeniem produktów mleczarskich wykonawca ma obowiązek dostarczenia Handlowego Dokumentu Identyfikacyjnego. 4. Dostawy realizowane będą raz w tygodniu, tj. we wtorek natomiast dostawy produktów mleczarskich odbywać się będą raz lub dwa razy w tygodniu , tj. wtorek i czwartek od godz. 700 do godz. 1100. 5. Termin realizacji zamówienia - wymagany termin w ciągu 24 godzin od chwili przyjęcia zamówienia. 6. Wykonawca otrzyma zapotrzebowanie faksem na rodzaj i ilość artykułów niezbędnych dla Domu od upoważnionych pracowników Zamawiającego. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości towaru niż jest określona w ofercie. W takim wypadku Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego roszczenia odszkodowawcze z tytułu zmniejszenia zamówienia. 8. W przypadku wystąpienia istotnych zmian powodujących, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym czego nie można było wcześniej przewidzieć, Zamawiający może unieważnić przetarg bez prawa Wykonawcy do żądania odszkodowania. Dodatkowy opis przedmiotu zamówienia artykułów mleczarskich : a/ ser topiony - należy rozumieć pod tą nazwą sery topione o nazwie sera naturalnego, z którego zostały wyprodukowane, np. ser topiony ementalski, ser topiony edamski, ser topiony tylżycki, ser topiony gouda; oraz sery topione o dowolnej nazwie wyprodukowane z różnych asortymentów sera naturalnego. W zależności od zawartości tłuszczu. Zamawiający dopuszcza jedynie sery topione tłuste o zawartości tłuszczu w suchej masie ok. 40%, w pierwszej klasie jakości. Nie dopuszcza się serów topionych z dodatkami warzywnymi lub przyprawami, oraz serów wyprodukowanych na bazie sera naturalnego wędzonego. Opakowania: bezpośrednie powinno być nieuszkodzone i wykonane z następujących materiałów: folia aluminiowa lakierowana i/lub folia z tworzyw sztucznych barwne lub bezbarwne. Gramatura jednostkowa: 100 g. Barwa i konsystencja: jednolita, dopuszcza się nieliczne cząstki niestopione pochodzenia surowcowego, konsystencja smarowna. Smak i zapach: charakterystyczny dla odpowiedniego sera naturalnego z którego wyprodukowano ser topiony. b/ śmietana o zawartości tłuszczu 30 %. Śmietana w opakowaniach jednostkowych 500 ml w I klasie jakości. Opakowania właściwe do pakowania produktów spożywczych zgodnie z wymaganiami. określonymi w odrębnych przepisach odnoszących się do materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością c/ twaróg kwasowy, półtłusty, krajanka o zawartości tłuszczu w suchej masie15 ± 2%. Powinien charakteryzować się smakiem i zapachem czystym, łagodnym, lekko kwaśnym o posmaku pasteryzacji. Struktura i konsystencja jednolita, zwarta, bez grudek, lekko luźna. Barwa biała do lekko kremowej, jednolita w całej masie. Twaróg półtłusty w I klasie jakości. Ser twarogowy kwasowy, krajanka powinien być pakowany w papier pergaminowy lub folię z tworzyw sztucznych lub aluminiową laminowaną o gramaturze jednostkowej około 1 kg, dopuszczoną przez kompetentne jednostki resortu zdrowia do pakowania twarogu. d/ ser twardy - sery podpuszczkowe dojrzewające wyrabiane z mleka pasteryzowanego: i/lub ser typu edamski, i/lub ser typu gouda, i/lub ser typu salami, i/lub ser typu tylżycki, i/lub ser typu warmiński, i/lub ser typu mazurski. Sery twarde w I klasie jakości, sery tłuste o zawartości tłuszczu w suchej masie 40% o gramaturze jednostkowej 1-5 kg. Sery przed oddaniem do obrotu powinny wykazywać cechy dojrzałego produktu określone dla poszczególnych serów zgodnie z PN- 68A-86230. Opakowania bezpośrednie i powłoki dopuszczone do pakowania artykułów żywnościowych: powłoka z parafiny lub tworzyw sztucznych, folia aluminiowa lub laminat z folii aluminiowej, papier pergaminowy, papier pakowy, pudełka. e/ masło śmietankowe - otrzymywane z mleka krowiego, a właściwie z nieukwaszonej śmietany bez domieszek tłuszczów roślinnych, zawierające min. 74% tłuszczu o kolorze białym lub kremowym (żółtawym), jednolita w całej masie. Opakowania właściwe do pakowania produktów spożywczych zgodnie z wymaganiami. określonymi w odrębnych przepisach odnoszących się do materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością o gramaturze jednostkowej około 200 g. f/ mleko - płynna wydzielina gruczołów mlecznych. Pitny pełnowartościowy produkt w postaci samego płynu o najwyższej jakości, wyprodukowane wg dozwolonych zabiegów technicznych określonych w przepisach Polskiej Normy (PN-A-86001/199 i PN-A-86003/1999) oraz w Dyrektywie Unii Europejskiej (92/46/EEC), zawierający wszystkie, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania człowieka składniki odżywcze, o zawartości tłuszczu 3,2%, pakowane w kartonie o dłuższym terminie przydatności do spożycia o gramaturze jednostkowej nie mniejszej niż 1 l..

    II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

    • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
    • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 p.z.p.

    II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.32.00.00-7, 15.33.00.00-0, 15.40.00.00-2, 15.50.00.00-2, 15.60.00.00-2, 15.80.00.00-6.

    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

    II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


     

    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 365.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WADIUM

    Informacja na temat wadium: Zamawiajacy odstępuje od wniesienia wadium.

    III.2) ZALICZKI

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

    • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawca złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art.24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ

    • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać sie Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące;posiadania wiedzy i doswiadczenia;Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawca złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art.24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ

    • III.3.3) Potencjał techniczny

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym; Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawca złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art.24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

    • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawca złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art.24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

    • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • 0 udzielenie zamówienia moga ubiegac sie wykonawcy, którzy spełniaja warunki dotyczące:sytuacji ekonomicznej i finansowej.Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, gdy Wykonawca złoży oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 i z art.24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

    III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

    III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

    III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

    III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    Wykonawca zobowiazany jest do wypełnienia:-oferty- załącznik nr 1 do SIWz, formularza cenowego-załącznik nr 2 do SIWZ. Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zgodnego z art. 22 ust. 1 i z art. 24 ust. 1 i 2 p.z.p., którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, zaakceptowany wzór umowy, którego wzór stanowi załącznik nr4 do SIWZ, oswiadczenia o przynależności lub nie do grupy kapitałowej, którego wzór stanowi załacznik nr 5 do SIWZ

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    5. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy-Prawo zamówień Publicznych strony dopuszczaja zmiany umowy w zakresie: 1) zmiany terminu wykonania dostawy, której koniecznośc zaistniała wskutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, o czas wynikający z tych okoliczności, 2) zmiany obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem, 3) ceny, w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT mającej wpływ na ceny, 4) zmiany wartości przedmiotowej umowy, wynikającej z okoliczności określonych w pkt 2)-3) o zakres tych zmian

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatpultuski.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach, Ołdaki 7, 06-126 Gzy.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2014 godzina 11:15, miejsce: Dom Pomocy Społecznej w Ołdakach, Ołdaki 7, 06-126 Gzy (Budynek Administracji-sekretariat).

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

     

                                                                                    Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Ołdakach

                                                                                                     Andrzej Wydra

     

    Dokumenty do pobrania:

    -Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia z załącznikami nr1,3,4,5-pobierz

    -formularz cenowy-załącznik nr2-pobierz

     

    Informacje o dokumencie:
    • Informację wprowawdził(a) do BIP: Golba Dorota
    • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
    • Informacja zaktualizowana przez: Golba Dorota
    • Data ostatniej aktualizacji: 2014-02-17 14:47:12
    • Liczba odsłon: 710
    • Historia dokumentu:

    [Liczba odsłon: 9902593]

    przewiń do góry