Wersja archiwalna 2015-01-22 15:53:16
Obryte, dnia 22 stycznia 2015 r.
DPS.ZP.264/PN2/2015
Wykonawcy, którzy zwrócili się
o wyjaśnienia treści SIWZ,
Wykonawcy, którym Zamawiający
przekazał SIWZ,
Do zamieszczenia na stronie internetowej
WYJAŚNIENIA ZAMAWIAJĄCEGO
DOTYCZĄCE WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Zakup 9 - cio miejscowego samochodu typu mikrobus, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, z dwoma stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem”.
W dniu 22 stycznia 2015 roku do Zamawiającego, prowadzącego przedmiotowe postępowanie wpłynęło zapytanie dotyczące przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 38, ust. 1 i 2, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2013, poz. 907 ze zm.), przezentujemy treść zadanych Zamawiającemu pytań oraz odpowiedzi, jakich na zadane pytania udziela Zamawiający.
Pytanie Nr 1:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu nr sprawy DPS.ZP.264/PN2/2015 samochód spełniający wszystkie warunki SIWZ o pojemności silnika 1598 cm3, w technologii DOWN SIZE, spełniający normy emisji spalin EURO 5+?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza zastosowanie takiego rozwiązania.
Pytanie Nr 2:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu nr sprawy DPS.ZP.264/PN2/2015 samochód spełniający wszystkie warunki SIWZ wyposażony w lakier metalizowany, który nie będzie miał wpływu na cenę końcową samochodu?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza takie wyposażenie.
Bogdan Łach
--------------------------------------------------------------------------------------
Obryte, dnia 22 stycznia 2015 r.
DPS.ZP.264/PN2/2015
Wykonawcy,
którzy zwrócili się
o
wyjaśnienia treści SIWZ,
Wykonawcy,
którym Zamawiający
przekazał
SIWZ,
Do zamieszczenia na stronie internetowej
WYJAŚNIENIA ZAMAWIAJĄCEGO
DOTYCZĄCE WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Zakup 9 - cio miejscowego samochodu typu mikrobus, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, z dwoma stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem”.
Pytanie Nr 1:
Czy Zamawiający dopuszcza silnik wykonany w nowoczesnej technologhii „downsize” o pojemności 1598 cm3 i mocy 140 KM, charakteryzujący się niskim wskaźnikiem zużycia paliwa (ok. 6 l.) oraz CO na poziomie 149g?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza zastosowanie takiego rozwiązania.
Pytanie Nr 2:
Czy Zamawiający dopuszcza wyposażenie pojazdu w system multimedialny z bluetooth i MP3 bez odtwarzacza CD?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza takie wyposażenie.
Pytanie Nr 3:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z fabrycznym radiem bez CD, lecz z gniazdem AUX, z portem USB, Ipod do podłączenia zewnętrznych urządzeń muzycznych, w tym pendrive i z Bluetooth?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuszcza takie wyposażenie.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z 2-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i jednocześnie 12 letnią gwarancją na perforację nadwozia?
Odpowiedź:
Nie, Zamawiający nie dopuszcza do przetargu pojazdu z gwarancją inną, niż wskazana w Załączniku Nr 9 do SIWZ.
Pytanie Nr 5:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z długością całkowitą pojazdu 5339 mm?
Odpowiedź:
Tak, zamawiający dopuści do przetargu pojazd o takiej długości całkowitej.
Pytanie Nr 6:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z przestrzenią osobowo – ładunkową 4530 m2?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z przestrzenią osobowo – ładunkową 4530 m2.
Pytanie Nr 7:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z produkcją w 2014 r. ?
Odpowiedź:
Nie, Zamawiający nie dopuszcza do postępowania pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 2015.
Pytanie Nr 8:
Czy Zamawiający dopuści do przetargu pojazd z pełną tapicerką przestrzeni ładunkowej, wyłączającv słupki międzyokienne?
Odpowiedź:
Nie, Zamawiajcy nie dopuszcza zastosowania takiego rozwiązania.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej
Bogdan Łach
--------------------------------------------------------------------------------------
Obryte: Zakup 9-cio miejscowego samochodu typu
mikrobus, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych z dwoma
stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich na rzecz Domu Pomocy
Społecznej w Obrytem
Numer ogłoszenia: 14202 - 2015; data zamieszczenia: 20.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej , Obryte 188, 07-215 Obryte, woj. mazowieckie, tel. 0-29 7411080 w. 30, faks 0-29 7411080.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatpultuski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup 9-cio miejscowego samochodu typu mikrobus, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych z dwoma stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup 9 cio miejscowego samochodu typu mikrobus, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, z dwoma stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem. Zakup samochodu, o którym mowa powyżej, realizowany jest w ramach projektu pod nazwą Likwidacja barier transportowych zakup 9-cio miejscowego samochodu typu mikrobus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem z programu pod nazwą Program wyrównywania różnic między regionami II. Realizacja projektu współfinansowana jest przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych PFRON. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę fabrycznie nowego, wolnego od wad samochodu osobowego wraz z przystosowaniem go do przewożenia osób niepełnosprawnych, w typie mikrobusu do przewożenia dziewięciu osób (8 pasażerów + kierowca) z możliwością przewożenia 2 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Przystosowanie samochodu obejmuje adaptację pojazdu do przewosu osób niepełnosprawnych, w tym także podróżujących na swoich wózkach. Samochód musi być wyposażony w specjalne najazdy aluminiowe, umożliwiające wprowadzenie do środka pojazdu zarówno wózka tradycyjnego, jak również wjazd do auta wózkiem inwalidzkim o napędzie elektrycznym. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był fabrycznie nowym, kompletnym i wolnym od wad fizycznych i prawnych pojazdem, tzn., nieużywanym przed dniem dostarczenia z wyłączeniem użycia go do niezbędnego przeprowadzenia testów sprawdzających jego poprawną pracę. Dostarczony samochód musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta, obejmujących również rynek Unii Europejskiej, zapewniających w szczególności ralizację uprawnień gwarancyjnych. Elementy wchodzące w skład przedmiotu zamówienia w dniu składania ofert nie mogą być przeznaczone przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży. Oferowany samochód musi spełniać wymagania techniczne określone przez obowiązujące w prawie polskim przepisy dla pojazdów poruszających się po drogach publicznych, w tym warunki techniczne wynikające z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym Dz. U.z 2012, poz. 1137, oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, wymagania dotyczące posiadania przez oferowany pojazd homologacji z wyłączeniem ciężarowej na przewóz 9 osób oraz homologacji do przewozu osób niepełnosprawnych, lub badania techniczne potwierdzające przystosowanie pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych, umożliwiające zgodnie z obowiązującymi przepisami dopuszczenie pojazdu do ruchu, zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2012 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz. U.z 2013, Nr 32, poz. 262 ze zm., wymogi określone w minimum Dyrektywie CEE EURO5 2007/715/EC w zakresie emisji spalin, posiadać sporządzoną w języku polskim kartę pojazdu, instrukcję, książkę serwisową i gwarancyjną, oraz inne niezbędne dokumenty wymagane przepisami polskiego prawa. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego transportem własnym i na własny koszt. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przed wydaniem pojazdu przeglądu posprzedażnego tzw. przegląd zerowy i odnotować jego wykonanie w książce serwisowej. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na oferowany pojazd zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, nie krótszej jednak, niż gwarancja producenta. Przed upływem okresu gwarancji Wykonawca dokona bezpłatnego przeglądu samochodu i usunie stwierdzone nieprawidłowości. W przypadku wystąpienia istotnych zmian powodujących, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, a czego nie można było przewidzieć wcześniej, Zamawiający może unieważnić postępowanie bez prawa Wykonawcy do żądania odszkodowania z tego tytułu. Minimalne parametry techniczno eksploatacyjne, jakie powinien spełniać oferowany samochód określa Załącznik Nr 9 Wymagania Ekspolatacyjno Techniczne WET na samochód osobowy typu mikrobus przeznaczony do przewozu 9 osób z dwoma stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich. Załącznik Nr 9 nie wymaga załączenia do oferty ani wypełnienia- stanowi wyznacznik cech pojazdu wymaganych przez Zamawiającego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.11.00.00-1, 34.11.52.00-8, 34.11.43.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.03.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku poprzez przedłożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Załącznik Nr 3 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien udokumentować spełnianie tego warunku, poprzez przedstawienie wykazu dwóch dostaw, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy dostawy te zostały wykonane należycie. Na potwierdzenie posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawcy winni wykazać wykonanie co najmniej dwóch zamówień, polegających na dostawie 9 osobowego samochodu typu mikrobus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych z przynajmniej jednym stanowiskiem do kotwiczenia wózka inwalidzkiego, o wartości brutto minimum 100 000 zł, dla każdego zamówienia oddzielnie, wraz z załączeniem dowodów, że dostawy te wykonane zostały należycie. Zamawiający informuje, że za potwierdzające należyte wykonanie dostaw uzna tylko te dokumenty, w których widnieć będzie cena brutto zrealizowanej dostawy oraz zapis o ilości stanowisk do kotwiczenia wózków inwalidzkich w przedmiocie zrealizowanej dostawy. Dowodami potwierdzającymi nalezyte wykonanie dostaw są: poświadczenie, oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 8.1.2, zostaly wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione Formularz Oferty, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ, Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione Formularz Karty Informacyjnej, stanowiący Załącznik Nr 2 do SIWZ, Upoważnienie do podpisania oferty Załącznik Nr 5 do SIWZ lub stosowne pełnomocnictwo wystawione przez osobę upoważnioną osoby upoważnione w dokumentach rejestrowych do reprezentowania Wykonawcy, parafowany i podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy wzór umowy wg Załącznika Nr 8 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 85
- 2 - Zużycie paliwa w cyklu mieszanym - 5
- 3 - Poziom emisji dwutlenku węgla CO2 - 10
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ww.bip.powiatpultuski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej 07-215 Obryte 188, Blok H - Administracja, pokój Nr 1..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.01.2015 godzina 09:15, miejsce: Dom Pomocy Społecznej 07-215 Obryte 188, Blok H - Administracja, pokój Nr 1..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zakup 9 - cio miejscowego samochodu typu mikrobus, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, z dwoma stanowiskami do kotwiczenia wózków inwalidzkich na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem, realizowany jest w ramach projektu pod nazwą Likwidacja barier transportowych (zakup 9-cio miejscowego samochodu typu mikrobus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych) na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Obrytem z programu pod nazwą Program wyrównywania różnic między regionami II w obszarze D. Realizacja projektu współfinansowana jest przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych PFRON..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
> Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej
mgr Bogdan Łach
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Strzyżewski Marcin
- Data udostępnienia w BIP: 2015-01-22
- Informacja zaktualizowana przez: Strzyżewski Marcin
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-01-22 15:53:16
- Liczba odsłon: 2670
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: